Boikot Fotopages!

Tuesday, January 6, 2009
Adakah anda pengguna fotopages? Tahukah anda, itu adalah produk Israel! Hentikan segera penggunaannya.. ini buktinya >> http://whois.domaintools.com/fotopages.com

Paling menyedihkan, lebih daripada 1/3 penggunanya datang daripada Malaysia (34.7%)

beliamuda: Info ini dikutip daripada InfoMalaya.

5 komentar:

Anonymous said...

thnx for the info!
what about blogspot, wordpress, facebook and other medium that've been used by a lot of muslims?
need to know as we r using all sort of mediums to escalate informations about boycotting Israel!!!
tq

nifi a.k.a beliamuda said...

Mengenai laman-laman lain, saya tidak beberapa pasti. Untuk itu, kita kena terus menyiasat atau mencari info ini di mana-mana. Untuk Fotopages, perkara itu memang telah jelas kerana ia berada di bawah pengurusan syarikat Pidgin Tech, sebuah syarikat Israel. Satu lagi perisian yang agak ramai digunakan daripada syarikat ini ialah Pidgin, iaitu perisian seperti Yahoo Mesengger. Lagipun, saya tidak rasa Israel menguasai banyak benda di Internet. Apapun, kita kena selalu peka, kerana laman seperti Fotopages disediakan secara percuma, sebab itulah ia mudah menarik pengguna. Kita sentiasa boleh mencari akternatif lain kalau bercakap tentang Internet (lebih senang berbanding untuk mengubah penggunaan bahan-bahan konsumer yang lain).

Anonymous said...

menyuruh orang memboikot produk paksi Yahudi-amerika-british sedangkan tuan pemilik blog menggunakan blogger, keluaran syarikat google yang foundernya adalah Sergery Brin seorang Yahudi dari Russia dan syarikat tersebut keseluruhannya adalah syarikat amerika syarikat.pembekal kewangan perang yahudi-palestine...research betul2 bro.....boikot Blogspot!

nifi a.k.a beliamuda said...

Saya pun sudah lama mendengar tentang perkara ini. Saya juga dalam usaha untuk beralih ke wordpress.com. Saya sudah pun mempunyai blog di sana. Kerana sedikit kesukaran, saya masih meneruskan blogging di sini. Cuma menanti masa untuk aktif di sana.

nifi a.k.a beliamuda said...

Perisian Pidgin yang saya maksudkan tu, bukan under Syarikat Pidgin Tech. Sebaliknya, ia adalah perisian open source... harap maklum.

Post a Comment

Ada komen?