Snippet: Blog Menghina Nabi...

Saturday, December 27, 2008
Baru sekejap tadi, aku berkesempatan untuk online. Sejak kebelakangan ni, internet agak terganggu sikit. Nasib baik tmnet dah maklumkan pasal gangguan ni. Kalau tak, hangin jugak.

Setelah aku buka Utusan Malaysia Online, terkejut juga tengok tajuk berita pasal blog menghina nabi. Baru je ke? Apa lagi, terus la aku tanya Pak Cik Google kesayangan. Mana la tahu boleh jumpa blog tu. Tapi, yang aku jumpa blog-blog yang komen pasal blog tu la. Rupa-rupanya dah masuk TV3 semalam. Aku pula tak tengok berita semalam. Makan malam kat luar. Baca punya baca kat blog-blog yang komen tu, terkejut juga aku. Tapi takde la pula salinan posting tu. Blog yang dikatakan tu telah dihalang untuk diakses (sebab asyik keluar "Page Load Error"). So, aku cuba guna proxy. Rupa-rupanya, dah takde dah blog tu. Yang peliknya, profil dia (snapshot oleh blogger yang sempat baca), siap ada muka dengan alamat serta nombor telefon lagi. Akaun Friendster minah yang terpapar dalam gambar tu juga telah disuspend.

Kalau nak tahu lebih lanjut tentang cerita ni, silalah klik di sini, sini, sini, sini, sini, dan sini. Baca la kat mana-mana blog yang aku bagi tu.

Apa yang menyedihkan, tanpa disedari, ada pembaca blog-blog tu telah meninggalkan komen yang kurang sedap didengar yang mana secara lansung adalah berdosa! Tak perlulah nak kutuk berlebihan. Sekadarnya sudah la...

Apa pun, Pak Lah kata dia dah suruh orang ambil tindakan.

Saya sudah beritahu kepada pihak polis dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar supaya mengambil tindakan segera
- katanya kepada pemberita selepas melawat Dusun Buah-Buahan Tropika D-Paradise di Alor Gajah, 27 Dis

Yang terbaru, wanita yang identitinya digunakan dalam blog tu, telah pun menemui Datuk Ahmad Shabery Cheek, Menteri Penerangan.

Wanita itu yang berusia dalam lingkungan 20-an ada berjumpa dengan saya untuk meminta pertolongan bagi membersihkan nama serta identitinya yang digunakan dalam sebuah laman blog menghina Nabi Muhammad S.A.W
- katanya kepada pemberita di majlis perasmian Nur Sejahtera peringkat Parlimen Kemaman di Kemaman, 27 Dis

Jadi, kita tunggu dan lihat untuk berita yang selanjutnya...

beliamuda: hari ini sempat pergi ke KB Mall sekali lagi, kebetulan terserempak dengan remaja-remaja yang kononnya gothic. Yang lebih memualkan, dengan bangganya remaja-remaja ini bergambar di ruang tengah yang kebetulan ada promosi kamera. Aku rasa KB Mall ni memang port dia. Kalau nak cari budak gothic qlate, aku sarankan korang pergi sana...

0 komentar:

Post a Comment

Ada komen?